winkelen

Waarom internetwinkelen steeds populairder wordt

Winkelen is een tijdverdrijf dat door mensen van alle leeftijden wordt beleefd. Onderzoekers hebben een typologie van shopperscategorieën ontwikkeld, waarbij de ene groep shoppers wordt aangeduid als funshoppers, die onafhankelijk en onconventioneel zijn, en de andere groep als serieuze shoppers, die geneigd zijn toegewijd en regelmatig te shoppen. In de VS is een van de grootste winkeltrends van de laatste jaren de toename van casual shopping, dat meestal in een opwelling wordt gedaan door mensen die in een opwelling winkelen. Hoewel winkelen leuker is wanneer het terloops gebeurt, kiezen steeds meer mensen ervoor om op een meer geplande manier te winkelen, als onderdeel van een hobby of als een manier van leven.

De ontspannen shoppers zijn degenen die in een showroom of een winkelcentrum rondkijken naar een nieuwe jurk of schoenen of een cd en die kopen omdat ze de prijs of het ontwerp aantrekkelijk vinden. Zij genieten van de winkelervaring en voelen niet de behoefte om veel tijd te besteden aan vergelijkend winkelen of om zich lichamelijk in te spannen. De serieuze shoppers daarentegen zijn degenen die daadwerkelijk een aankoop doen, en zij hebben daar een duidelijk doel voor - misschien kopen zij een cd om hun muziekcollectie uit te breiden, of kopen zij meubelen voor hun huis. De winkelervaring van deze kopers wordt door de detailhandelaren meestal georganiseerd in een welomlijnde reeks taken. Detailhandelaren willen al hun klanten een aangename winkelervaring bieden, maar met een bepaalde reeks criteria, om de omzet te verhogen en de klanttevredenheid te helpen verbeteren.

In dit tijdperk van gemakkelijke en gemakkelijke toegang tot allerlei goederen en diensten, biedt het winkelen voor goederen op het internet de consument nog grotere winkelmogelijkheden, en de mogelijkheid goederen te vinden tegen lagere prijzen dan die welke in gewone winkels verkrijgbaar zijn. Winkelen via internet biedt de detailhandelaar ook de mogelijkheid om een grotere klantenkring te bereiken, nieuwe goederen te promoten, bestaande klanten speciale aanbiedingen en kortingen aan te bieden en zijn goederenassortiment uit te breiden. Online-winkelen levert detailhandelaren ook een aanzienlijke kostenbesparing op, aangezien zij overheadkosten zoals huur- of exploitatiekosten vermijden, die zij anders wel hadden moeten dragen als zij een traditioneel winkelcentrum hadden moeten openen en onderhouden. Online winkelen zal waarschijnlijk blijven groeien in populariteit, en met meer detailhandelaren die websites opzetten, zal de omvang en reikwijdte van de markt blijven groeien.